Щодо роботи комісії (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підприємств, установ, організацій
Щодо роботи комісії (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підприємств, установ, організацій
Відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105 (зі змінами) одним із завдань Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) є здійснення перевірок обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності (далі – ЛН) застрахованим особам, у тому числі на підставі інформації з електронного реєстру ЛН, та здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду, які виплачуються на підставі ЛН.
Повноваження перевіряти правильність видачі та заповнення ЛН для прийняття рішення в призначенні або відмові в призначенні матеріального забезпечення застрахованим особам відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 №13, покладено на комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності підприємства, установи, організації.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства бере участь у перевірках організації медичного обслуговування застрахованих осіб лікувально-профілактичним закладом, що розташований на підприємстві, дотримання хворими призначеного режиму лікування. Веде облік осіб, які часто та довго хворіють, а також осіб, які отримали ЛН у зв’язку із невиробничими травмами, аналізує, інформує та вносить пропозиції з питань зниження рівня захворюваності роботодавцю та представнику застрахованих осіб.
Основною формою роботи комісії є засідання, які проводяться відповідно до затвердженого нею плану, але не рідше двох разів на місяць. Члени комісії беруть участь у її засіданнях особисто без права передання своїх повноважень іншим посадовим особам.
За 2020 рік сектором перевірки обґрунтованості видачі листків непрацездатності Рівненського відділення управління виконавчої дирекції Фонду у Рівненській області проводились перевірки роботи комісій із соціального страхування підприємств, установ і організацій м. Рівне та Рівненського району з питань відповідності документів для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, вагітності та пологах.
Під час проведення перевірок роботи комісій із соціального страхування перевірено 332 ЛН, із них 22% ЛН були видані з порушенням Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності від 03.11.2004 № 532 (зі змінами).
Найбільш типовими є такі помилки: на лицьовому боці бланка листка непрацездатності вказується неповна назва як лікувального закладу так і назва підприємства; зазначаються зайві слова у назві організації ( посади, відділи) та місцезнаходження закладу охорони здоров’я чи місце роботи підприємства, установи, організації юридичної особи; у графах : «Число повних років», «Стать», «Режим» не завжди вказуються відповідні дані; у графі «Стати до роботи» часто не зазначається номер нового листка непрацездатності при закритті ЛН з відміткою «Продовжує хворіти» тощо.
У ході перевірок дані порушення усунені та надано рекомендації комісіям (уповноваженим) із соціального страхування підприємств, установ, організацій щодо перевірки правильності видачі та заповнення документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення.