Шпанівська територіальна громада

Рівненська область, Рівненський район

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території для будівництва та обслуговування будівель і споруд багатопаливного автозаправного комплексу на земельній ділянці з кадастровим

Дата: 05.12.2024 11:36
Кількість переглядів: 54

Фото без опису

Заява
 про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

 

проєкту містобудівної документації «Детальний план території для будівництва та обслуговування будівель і споруд багатопаливного автозаправного комплексу на земельній ділянці з кадастровим номером 5624681500:01:005:0028, площею 2,5676 га, яка розташована за межами населених пунктів Шпанівської сільської ради Рівненського району Рівненської області»

 

 

1. Інформація про заявника

 

Виконавчий комітет Шпанівської сільської ради

с. Шпанів, вул. Шкільна, буд. 1, Рівненського району Рівненської області, 35301, тел.: +380 67 706 00 27, електронна адреса: Shpanivsrada@gmail.com.

 

 

2. Вид, характеристика та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

 

Детальний план території (далі – ДПТ) розробляється згідно з рішенням рішенням Шпанівської сільської ради від 25 вересня 2024 року № 1993.

 

Основні цілі даного ДПТ передбачають:

- визначення функціонального зонування територій, відповідно до п.63 прикінцевих положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», додатку 60 до порядку ведення ДЗК;

- проведення комплексного аналізу актуальних наявних планувальних обмежень об’єктів, що поширюють свій вплив на територію в межах ДПТ;

- визначення параметрів забудови та містобудівних умов та обмежень забудови земельних ділянок;

- визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо проведення інженерної підготовки території та організації транспортного і пішохідного руху;

- охорона та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки; комплексного благоустрою та озеленення.

 

Даний ДПТ уточнює положення чинної містобудівної документації «Схема планування території Рівненської області», що затверджена рішенням Рівненської обласної ради від 30.03.2012 № 598; узгоджується з проектами «Генеральний план с. Великий Житин Рівненського району Рівненської області (з планом зонування)», що затверджений рішенням Великожитинської сільської ради №820 від 21 липня 2015 року, «Коригування Генерального плану м. Рівного» затверджений рішенням Рівненської міської ради №1411 від 11.04.2008 року та має враховувати зміст «Програми соціально-економічного розвитку Шпанівської сільської ради на 2024-2026 роки», що затверджена рішенням Шпанівської сільської ради №1622  від 22 грудня  2023 року.

 

3. Те якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

 

На території ДПТ не передбачено нових видів планової діяльності та об’єктів, які відносяться до першої категорії планової діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля.

Окремі види діяльності можуть відноситися до таких, щодо яких законодавством (ст.3, ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля») передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля для об'єктів другої категорії, що можуть мати значний вплив на довкілля, а саме:

  • поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше), тощо.

 

4. Визначення ймовірних наслідків, які можуть мати значний вплив при реалізації документа державного планування.

 

Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації  проектних рішень як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря), так і на комплексні умови території – мікроклімат, розвиток природних процесів, а також на здоров’я населення. А саме:

 

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

 

В ході здійснення СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування ДПТ, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: - атмосферне повітря; - кліматичні фактори, у тому числі для здоров’я населення; - водні ресурси;- ґрунти; - земельні ресурси; - управління відходами; - стан фауни, флори, біорізноманіття; - стан здоров’я населення. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу на здоров’я населення від об’єктів інфраструктури, що пропонуються для розташування рішеннями детального плану території

 

б) для територій з природоохоронним статусом

В межах розробки ДПТ відсутні території з природоохоронним статусом.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Транскордонний вплив на довкілля об’єктом, що розглядається, не чиниться.

 

5. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

 

З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО змін до ДПТ, передбачається розглянути:

 Альтернатива 1: «Нульова альтернатива» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. Продовження поточних (часто несприятливих) екологічних тенденцій;

Альтернатива 2: «Альтернатива, що розглядається в проєкті МД» – опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку реалізації запропонованих заходів із використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку.

Альтернатива 3: «Альтернативний варіант умов здійснення запропонованої діяльності» – опис, оцінка та прогнозування ситуації, що базується на єдиних напрямах розвитку та планувальних рішеннях і відрізнятися, в основному, умовами здійснення запропонованої діяльності.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

 

В ході СЕО передбачено провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного екологічного і соціально – економічного розвитку міста та підвищення умов життя населення.

Дослідження, необхідні для здійснення СЕО, мають стосуватися наслідків реалізації ДПТ, а не наслідків будівництва конкретних будівель або споруд, які можуть з’явитися після затвердження проєкту ДПТ. 

Під час проведення СЕО рекомендується застосовувати такі аналітичні методи, як експертні оцінки, аналіз тенденцій/статистичних даних/даних моніторингу стану довкілля, SWOT-аналіз, просторовий аналіз із застосуванням геоінформаційної системи, розроблення сценаріїв.

Основним методом СЕО є проведення консультації з громадськістю та з уповноваженими органами.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Розробка СЕО має здійснюватися на основі наступниї принципів:

- сумірності завдань і методів здійснення СЕО;

- інтеграції процесів розроблення МД та проведення СЕО;

- концентрації уваги на основних питаннях

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДПТ передбачено розглянути такі заходи:

  • Встановлення всіх планувальних обмежень від інженерних мереж та споруд, інших обєктів;
  • дотримання нормативних меж санітарно-захисних зон;
  • формування планувальних та інженерних заходів по облаштуванню території відповідно вимог ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • забезпечення організованого водовідведення дощових вод та їх очистка;
  • забезпечення санітарного  очищення території із  дотримання вимог щодо роздільного збирання сміття   із його послідуючим видаленням;
  • у відповідністі з державною політикою в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єкту доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.

 

В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проект містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

 

Структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам пункту 2 ст. 11 Закону України  «Про стратегічну екологічну оцінку», та методичних рекомендацій щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації, затверджених наказом Міністерства захисту довкілля і природних ресурсів України № 705 від 18.10.2023.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

 

Зауваження та пропозиції слід подавати до Шпанівської сільської ради, що знаходиться за адресою с. Шпанів, вул. Шкільна, буд. 1, Рівненського району Рівненської області, 35301, тел.: +380 67 706 00 27, електронна адреса: Shpanivsrada@gmail.com

Контактна особа: головний спеціаліст відділу земельних відносин, архітектури та житлово-комунального господарства Шпанівської сільської ради – Наумук Юлія Сергіївна.

Строки подання: Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються протягом 10 днів з дня її оприлюднення (до 15 грудня 2024 року).

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь