Шпанівська територіальна громада

Рівненська область, Рівненський район

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту містобудівної документації «Детальний план території комплексної забудови (житлової групи із закладами громадського обслуговувавння, об'єктами дорожнього сервісу) в с. Бармаки Шпан

Дата: 05.12.2024 11:28
Кількість переглядів: 51

Фото без опису

Заява
 про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки

 

проєкту містобудівної документації «Детальний план території комплексної забудови (житлової групи із закладами громадського обслуговувавння, об'єктами дорожнього сервісу) в с. Бармаки Шпанівської сільської ради Рівненського району Рівненської області»

 

 

1. Інформація про заявника

 

Виконавчий комітет Шпанівської сільської ради

с. Шпанів, вул. Шкільна, буд. 1, Рівненського району Рівненської області, 35301, тел.: +380 67 706 00 27, електронна адреса: Shpanivsrada@gmail.com.

 

 

2. Вид, характеристика та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування.

 

Детальний план території (далі – ДПТ) розробляється згідно з рішенням рішенням Шпанівської сільської ради від 13 серпня 2024 року № 1963.

Основні цілі даного ДПТ передбачають визначення :

  • принципів планувально-просторової організації забудови;
  • реальних планувальних обмежень, що поширюються на територію проектування;
  • уточнених червоних ліній та встановлення ліній регулювання забудови;
  • уточнення функціонального призначення, режим та параметрів забудови земельних ділянок, розподіл територій згідно з будівельними нормами і правилами;
  • уточнення містобудівних умов та обмежень;
  • черговість та обсяги інженерної підготовки території;
  • системи інженерних мереж;
  • порядку організації транспортного і пішохідного руху;
  • порядку комплексного благоустрою та озеленення території.

 

Даний ДПТ уточнює положення чинного Генерального плану та плану зонування території села Бармаки Рівненського району Рівненської області» затвердженого рішенням Шпанівської сільської ради від 22 грудня 2019 року №760, узгоджується з  містобудівною документацією «Коригування Генерального плану м. Рівного» затверджений рішенням Рівненської міської ради №1411 від 11.04.2008 року та має враховувати зміст «Програми соціально-економічного розвитку Шпанівської сільської ради на 2024-2026 роки», що затверджена рішенням Шпанівської сільської ради №1622  від 22 грудня  2023 року.

 

3. Те якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).

 

На території ДПТ не передбачено нових видів планової діяльності та об’єктів, які відносяться до першої категорії планової діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля.

Окремі види діяльності можуть відноситися до таких, щодо яких законодавством (ст.3, ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля») передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля для об'єктів другої категорії, що можуть мати значний вплив на довкілля, а саме:

  • Інфраструктурні проекти: будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць, тощо.

 

4. Визначення ймовірних наслідків, які можуть мати значний вплив при реалізації документа державного планування.

 

Виконання стратегічної екологічної оцінки передбачає аналіз та оцінку ймовірних наслідків та ризиків реалізації  проектних рішень як на окремі компоненти довкілля (ґрунти, поверхневі та підземні водні ресурси, атмосферне повітря), так і на комплексні умови території – мікроклімат, розвиток природних процесів, а також на здоров’я населення. А саме:

 

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:

 

  • порушення ґрунтів під час будівництва капітальних споруд і комунікацій та дорожньо-транспортного будівництва щодо біорізноманіття, земельних ресурсів, грунтів, клімату, атмосферного повітря, здоров’я населення, водні ресурси;
  • ймовірне підвищення рівнів хімічного забруднення повітря, акустичного дискомфорту за рахунок збільшення кількості автомобільного транспорту мешканців та користувачів проектної забудови, зменшення на частині наразі вільних від забудови ділянок відсотку озеленення території щодо біорізноманіття, земельних ресурсів, грунтів та атмосферного повітря, водні ресурси, здоров’я населення;

 

б) для територій з природоохоронним статусом

В межах розробки ДПТ відсутні території з природоохоронним статусом.

 

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Транскордонний вплив на довкілля об’єктом, що розглядається, не чиниться.

 

 

5. Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

 

З метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків під час СЕО змін до ДПТ, передбачається розглянути:

 Альтернатива 1: «Нульова альтернатива» – тобто опис, прогнозування та оцінка ситуації у випадку незатвердження зазначеного документа державного планування. Продовження поточних (часто несприятливих) екологічних тенденцій;

Альтернатива 2: «Альтернативні цілі та пріоритети (випадок реалізації минулих концепцій), на досягнення яких спрямована МД»;

 Альтернатива 3: «Альтернативні варіанти умов здійснення запропонованої діяльності (варіанти заходів). У цьому випадку альтернативи можуть базуватися на єдиних напрямах розвитку та планувальних рішеннях і відрізнятися, в основному, просторовою складовою.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

 

В ході СЕО передбачено провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного екологічного і соціально – економічного розвитку міста та підвищення умов життя населення.

Дослідження, необхідні для здійснення СЕО, мають стосуватися наслідків реалізації ДПТ, а не наслідків будівництва конкретних будівель або споруд, які можуть з’явитися після затвердження проєкту ДПТ. 

Під час проведення СЕО рекомендується застосовувати такі аналітичні методи, як експертні оцінки, аналіз тенденцій/статистичних даних/даних моніторингу стану довкілля, SWOT-аналіз, просторовий аналіз із застосуванням геоінформаційної системи, розроблення сценаріїв.

Основним методом СЕО є проведення консультації з громадськістю та з уповноваженими органами.

Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Розробка СЕО має здійснюватися на основі наступниї принципів:

- сумірності завдань і методів здійснення СЕО;

- інтеграції процесів розроблення МД та проведення СЕО;

- концентрації уваги на основних питаннях

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДПТ передбачено розглянути такі заходи:

  • Встановлення всіх планувальних обмежень від інженерних мереж та споруд, інших обєктів;
  • дотримання нормативних меж санітарно-захисних зон;
  • формування планувальних та інженерних заходів по облаштуванню території відповідно вимог ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
  • забезпечення організованого водовідведення дощових вод та їх очистка;
  • забезпечення санітарного  очищення території із  дотримання вимог щодо роздільного збирання сміття   із його послідуючим видаленням на відповідне місце видалення відходів;
  • у відповідністі з державною політикою в галузі енергозбереження, забезпечення екологічної безпеки, раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об`єкту доцільно максимально повно використовувати сучасні високоефективні екоенергозберігаючі технології та матеріали, інженерне обладнання з високим коефіцієнтом корисної дії, тощо.
  • трансформація та розвиток транспортної мережі міста з урахуванням необхідності забезпечення сучасних підходів до формування міського простору та дотримання нормативних санітарних розривів;
  • розширення мережі зелених насаджень загального та обмеженого користування з урахуванням нормативних показників;

 

В цілому, розроблений у відповідності до державних будівельних норм, санітарних норм і правил проект містобудівної документації не матиме негативних наслідків виконання документа державного планування.

 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

 

Структура та зміст звіту про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам пункту 2 ст. 11 Закону України  «Про стратегічну екологічну оцінку», та методичних рекомендацій щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації, затверджених наказом Міністерства захисту довкілля і природних ресурсів України № 705 від 18.10.2023.

 

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання

 

Зауваження та пропозиції слід подавати до Шпанівської сільської ради, що знаходиться за адресою с. Шпанів, вул. Шкільна, буд. 1, Рівненського району Рівненської області, 35301, тел.: +380 67 706 00 27, електронна адреса: Shpanivsrada@gmail.com

Контактна особа: головний спеціаліст відділу земельних відносин, архітектури та житлово-комунального господарства Шпанівської сільської ради – Наумук Юлія Сергіївна.

Строки подання: Зауваження та пропозиції до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки надаються протягом 10 днів з дня її оприлюднення (до 15 грудня 2024 року).

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь